Tidligere satset IT-akademiet hovedsaklig på Kvasir for annonsering, men vi ser nå en helt klar søkfavoritt på Google, forteller Markedsdirektør Bjarte Vangsnes i IT-akademiet e-læring.
IT-akademiet E-læring har hatt 50 prosent vekst fra søkemotorer fra i fjor til i år. Bjartnes anslår at 80 prosent av klikkene kommer gjennom søkeord som knyttes videre til IT-akademiet e-læring.
Også moderselskapet IT-akademiet merker friskere vekst, og har solgt inn kurs for ni millioner kroner for bare høstsemesteret. Det gir en omsetningsvekst på 50 prosent.
IT-akademiet e-læring betaler Google et beløp per annonseklikk. Bjartnes vil ikke ut med hvor mye de bruker i reklamekostnader, men medgir at de har satset «store penger» hos Google.
- Men med den veksten vi nå ser av nye studenter har det vært en svært fornuftig bruk av markedsføringsbudsjettet vårt, sier han.
Les hele artikkelen hos Digi